Festes de Serralvella

Del 26 de març al 30 de març de 2025

La Serralavella és una diada que se celebra cada any el dimecres del mig de la Quaresma, concretament el quart dimecres.

Antigament significava un descans per a la mainada mentre passaven els 40 dies de dejuni i abstinència que exigia la Quaresma.

Arribat aquest dia, els nens s’ajuntaven formant grups encarregats amb un cistell, un tronc i un xerrac. Tot el dimecres el dedicarien a anar a cantar a casa per casa la cançó de la Serralavella mentre serraven el tronc tot simbolitzant que serraven la Vella Quaresma pel bell mig.

Una vegada acabada la cantada, cada casa els hi donava ous, ametlles, dolços... i algun dineró, que finalitzada la jornada es repartien entre tots. Aquesta tradició l’hem adaptada als nostres temps i d’aquell descans hem fet una festa on us convidem a formar-ne
part! Veure cartelleria específica.

Darrera actualització: 17.01.2025 | 13:01