A Ullastrell treballem per la digitalització del teixit comercial, la restauració i els serveis

Dijous, 27 de gener de 2022

A inicis del mes de Juliol s’anunciava la posada en marxa a Ullastrell del projecte “Activitat local i de serveis a persones i ciutadania”, dins del programa “Treball, Talent i Tecnologia”, subvencionat per la Diputació de Barcelona.

L’objectiu del projecte és promoure la transformació digital per augmentar la competitivitat i l’ocupabilitat, especialment d’aquelles activitats de comerç, serveis i restauració que posin la mirada en la salut i la qualitat de vida, la sostenibilitat i l’oci i el turisme.

 

Actualment s’ha finalitzat la primera fase de diagnosi inicial, on s’han pogut identificar els interessos envers la transformació digital, el nivell de coneixements i maduresa digital i la relació dels negocis envers les prioritats marcades en el projecte pel que fa a l’orientació de l’activitat.

 

S’han realitzat 20 enquestes a negocis d’Ullastrell que realitzen activitats lligades a activitats comercials, de restauració i serveis: bars, restaurants, botigues d’alimentació i altres, espais de bellesa, tallers mecànics,...

 

D’aquestes enquestes, a més de poder determinar un grau de maduresa per a cada negoci en base a la seva percepció, hem pogut extreure unes dades de conjunt que ens dona una idea general de la situació:

  • 14 negocis (70%) utilitzen WhatsApp o algun altre programa de missatgeria instantània per comunicar-se amb els seus clients i la totalitat dels negocis diuen fer ús del correu electrònic, encara que no tots en el mateix grau, èssent únicament 8 negocis (40%) els que fan ús molt sovint.
  • Un 85% (17 negocis) disposen d’una xarxa social del negoci però només un 30% (5 negocis) indica fer-ne ús sovint. Les xarxes més emprades són Facebook i/o Instagram, seguides per Twitter.
  • 12 negocis (60%) tenen una pàgina web i 5 d’aquestes web són gestionades per professionals, segons comenten els responsables.
  • Respecte la venda on-line, 6 negocis (30%) l’utilitzen: i la meitat mitjançant programes o aplicacions que no són de la seva propietat. Hi ha 3 negocis interessats (15%) en avançar en aquest tema.
  • Una gran part dels negocis (15 negocis que representen un 75%) estan geolocalitzats a Google Maps, però un 25% (5 empreses) indica que no gestiona les ressenyes dels seus clients al servei de Google My Business, on els negocis aporten informació valuosa sobre els seus productes i serveis i els/les usuaris/es – clients/es deixen els seus comentaris.

 

També hem detectat com s’han adaptat els negocis a l’impacte de la COVID-19 per donar resposta a les necessitats de la ciutadania: el 63% (12 negocis) han reflexionat sobre com adaptar la seva estratègia a noves demandes, essent els aspectes més mencionats la revisió de la pròpia estratègia del negoci, els horaris i els canals de comunicació amb clients/es. Seguit per altres aspectes com el servei a domicili i la digitalització.

Dues de les necessitats més destacades per part de teixit comercial és la de fer més difusió del negoci i poder contractar a més treballadors/es.

El proper pas de l’Ajuntament d’Ullastrell en el marc del projecte iniciat, i a través del Consell Comarcal del Vallès Occidental que executarà les actuacions, serà recolzar a un grup de negocis en l’aprofitament d’eines digitals per millorar el negoci. Aquesta fase es realitzarà de la mà d’una agent de Capacitació i Dinamització Digital, la qual acompanyarà a aquests negocis durant uns mesos, realitzant assessoraments individuals que permetin conèixer més a fons el negoci i aporta’ls-hi solucions personalitzades a les seves necessitats i al seu potencial.

 

També es duran a terme accions formatives obertes a tots els negocis amb activitats econòmiques locals lligades al comerç, la restauració i els serveis, com pot ser el coneixement de diverses eines de difusió en l’àmbit digital.

 

Aquesta etapa es repetirà en els següents mesos per tal de donar resposta a altres negocis interessats en progressar cap a la digitalització.

 

La següent fase d’aquest programa Treball, Talent i Tecnologia es centrarà en treballar amb les persones de la Borsa de Treball que vulguin treballar en negocis de comerç, restauració o serveis i que tinguin mancances en temes de digitalització: eines informàtiques, comunicació on-line, ús d’aplicacions...

 

Si tens un negoci de comerç, restauració o servei a Ullastrell i estàs interessat en progressar cap a la digitalització i encara no ens hem posat en contacte amb tu, t’animem a que ens facis arribar un correu electrònic a vegafs@ccvoc.cat amb l’assumpte “Programa Ullastrell TTT”, tot mostrant-nos el teu interès.

Darrera actualització: 26.01.2022 | 20:17