Emprèn en 2.0
Inscripcions
Les inscripcions es podran dur a terme clicant AQUI o a la biblioteca Josep Massagué fins el 14/11/2013.
Horari del curs
Hi ha dues opcions d'horari possibles.
Temari del curs
INTRODUCCIÓ
• Quin és el nostre tipus de negoci? Què volem aconseguir? Què hem fet fins ara?
• Presència online de la nostra empresa. Estem preparats pel canvi de mentalitat?
MÀRQUETING TRADICIONAL VS. MÀRQUETING ONLINE
• Un percentatge molt alt de consumidors consulta varies vegades per internet abans de comprar. Marcar-nos com a objectiu ser recomanats.
• A les xarxes socials, a diferència del màrqueting tradicional, el diàleg és bidireccional. No podem cometre l'error de "parlar" i no "escoltar".
• Guanyar (no comprar) l'atenció aportant valor afegit. Aconseguir que ens tinguin en ment.
• Públic objectiu: Segmentem, no hem (ni ens cal) arribar a tothom. Per contra, potencialment, podem arribar a molta més gent.
• Economia. La despesa és infinitament inferior.
FEM COMUNITAT
• Transmetre transparència = transmetre confiança
• Temps i recursos. S'ha d'escoltar, participar en converses, analitzar.
• Hem de comunicar sovint, i regularment.
• Les opinions i els comentaris són una oportunitat única. Provoca-ho.
• Respondre SEMPRE als comentaris: als positius... i als negatius!
• Aconseguir ambaixadors, que ens recomanin.
• Som experts del nostre sector. Oferim coneixements als nostres futurs clients.
• Fer participar en alguna acció a la nostra comunitat augmenta els lligams i la viralitat.
• El "toc" personal. No som un logo, som persones. Hem de transmetre emocions.
REPUTACIÓ ONLINE
• Reputació online no és el mateix que "fer marca". La marca es pot arribar a fer amb publicitat. La reputació neix de l'intercanvi, i això acaba, també, fent marca.
• La reputació d'una marca ha passat d'estar en entorns reduïts, a ser global.
• Tenim una identitat digital a la xarxa? Busquem-nos i mirem que es diu de nosaltres.
• Definir la identitat digital de la nostra empresa. Comparar amb les altres.
• Identifiquem les fortaleses de la nostra empresa i aprofitem-les per compartir valor. Identifiquem també les nostres debilitats.
• Gestió de la crisi: les valoracions negatives.
PER QUINES XARXES SOCIALS APOSTAR? CAL SER A TOTES?
• Facebook
Diferència entre pàgina i perfil.
El "toc" personal: els nostres seguidors volen interacció amb persones.
Evitar parlar només de nosaltres. Què podem compartir a Facebook.
Creació d'esdeveniments.
• Instagram
Imatge espontània. Què ens aporta?
Utilització de les etiquetes (hashtag).
• Pinterest
Nosaltres, el nostre sector, i els nostres interessos.
Pinterest com a catàleg online.
• 4square
Eines de geomàrqueting.
4square com a complement online del nostre negoci físic.
• Youtube / Vimeo
El vídeo: un recurs altament viral.
• Twitter
Superar la por a la "soledat" i el silenci dels primers dies.
Obtenir "feedback" dels clients amb Twitter: creació d'enquestes, cercar opinions i interaccionar amb el seguidors.
Twitter com a eina d'atenció al client.
Identificar "connectors, bloggers, periodistes i mitjans de comunicació.
Utilització i creació de les etiquetes (Hashtags). Fils de converça.
Comunicació d'esdeveniments físics o virtuals.
Interacció amb altres usuaris: Retuits, rèpliques, i favorits.
• Hootsuite
Gestió de Twitter, Facebook i Instagram en un sol lloc.
Optimització del temps dedicat a les xarxes socials.
Utilització de Hootsuite com a eina per "escoltar" que es diu del nostre negoci i del nostre sector.
EL BLOG
• És necessari?
• Escollim una temàtica especialitzada que aporti valor.
• Aprofitem els "moments d'inspiració" per escriure uns quants articles.
• Evitem textos llargs. Si són necessaris, dividim-los en varies parts i creem expectativa.
• Programació de la periodicitat.
• Pràctica. Ideem una temàtica.
CASOS D'ÈXIT I DE FRACÀS EN EL MÀRQUETING A LES XARXES SOCIALS
• Èxit - DONNETES: #PRACTICAELDONETTING
• Fracàs - EVAX: #BYEBYEOLOR
EINES DE MEDICIÓ
• Social Bro
• Facebook Insights
• Statigram
INFOGRAFIES
• El poder de la informació en un "cop d'ull".
SÍ, PERÒ... NO TINC TEMPS
• Programació diària de la nostra presència online.
• Si apostem per una presència important a la xarxa, no cal hi hi estem connectats tot el dia, però si hem d'estar-ho mentalment.
PRÀCTICA PER GRUPS. PLANIFICAR LA NOSTRA PRESÈNCIA A LES XARXES.